Viral

Rasa Tercabar Bila Tengok Bini Kawan Sendiri Pakai Baju Lawa Tapi Bini Sendiri Pakai Kain Batik Je Kat Rumah.

 

Gambar sekadar hiasan. Salam min. Macam mane nak buat kalau bini serabai x pandai bergaya. Isteri aku ni min.. tak macam isteri kawan2 aku. Isteri kawan aku dok umah pun pakai baju lawa.

Make up segala bagai. Isteri aku pula pakai kain batik je kat rumah..

kadang2x pakai bra. Kalau pakai pun bra koyak rabak. Reput2 semua.

Aku bukan tak bagi dia belanja. Ada gak dalam rm.200 sebulan. Anak kami baru dua org je. Kalau aku bg rm 200 tak tak tak cukup nak belanja.

Anak aku minum susu sorang je. Yg kecil tu. Belanja dapur rm 50 ok lah. So kalau ada baki rm 100 ke. Beli lah keperluan dia. Ni cakap tak cukup duit.

Dah dia tak pandai berjimat. Kalau beli telur sekotak. 5 hari dah habis. Macam mana nak jimat? Badan puk gmuk. Sebab asyik mkan je.. buntu lah..

Ramai juga yang tidak berpuas hati dan terkesan dengan luahan ini. Apa reaksi warga net.

 Kisah kedua di bawah lagi menyakitkan hati para isteri. 

Amysha Amani : ngokla… Ko bg 200 utk skli ng brg dpur.. Ko igt rm50 tu lauk utk sbulan ke.. Jgn jdi bodoh tahap gaban wei…ape kata ko bg dia rm200 tu utk kperluan dia shaja mmg dia akn melawa la sebb 200 mmg utk dia, bersohor lahoooo bg rm200 utk bini tp skli ng brg dpur,.. Ko igt brg dpur tu ckp ke rm200 skli ng susu anak lagi,aishh xlih nk pk sungguh aku ni… Ada gak jate jnis gini,nk suh bini comel tp kedekut,..

Emma Damya : Wehhh ho 200 sbln Susu dgn pampes pom xlepas bodo eah  Pade lah kalu bini mum serabai pom nk beli pendo rendo2 baju dlm come2 pom xleh . . Bini ore come mugo tklaki Dio xdekut po mum  200 tu pade Suh dia beli bare2 Dio jh kalu nk Suh terurus gak  So lg Suh bini mum kijo lah dok pun jual on9 mesti come jetakk  Anak2 mum ata ngasuh belako , buleh tehe nk melawa bini mum tu. . No bini come tuan dekut hapasss

Siti Nurhafita : Bang..200 tu blh beli ape je bang..kau komplen nak bini lawa cun mcm bini org lain, apa kata kau tanya kawan2 tu berapa dorang bg duit belanja utk bini beli keperluan sendiri.. kalau setakat sembang asyik nak salahkan p4sangan tak boleh jugak..

kau kalau buncit ke boroi ke bini pon takde nk komplen bang.. tau pulak kau bini kawan2 dok rumah mekap melawa bagai.. entah2 muka sendiri pon macam piring astro ada hati nak ngadu dekat sini.. #donekecam

Muhammad Hassan :begini bang. saya tolong jawabkan. 1) RM200 tu abang bagi 100% pada isteri buat satu acc bagi dia simpan. Keperluan lain abang belikan. Telor,sayur,bawang,ikan,ayam,beras. itu abang buat list setiap hari atau minggu tengok apa yang kurang kat dapur.

2). Isteri abang pakai bra burukkan? ok baik. abang tengok saiz bra dan seluar dalam dia. abang pergi mana-mana mall abang belikan. Beli yang paling selesa dan mahal. Lagi bagus abang beli yang boleh menjolok mata abang.

3) Isteri abang gemok kan? baik. bagi masa kat dia 1 jam setiap hari untuk pergi gym atau bersenam. dalam tempoh 1 jam itu abang jaga anak-anak dan tolong kemaskan rumah sekali ya.

4) Abang nak kena faham. Duit rm200 itu bukan nafkah bagi kepada isteri untuk dia beli keperluan dapur. Tapi rm200 itu adalah hak dia. Keperluan dapur,keperluan mandi dan segala apa yang diperluk4n dalam rumah itu adalah tanggungjawab suami. Bukan isteri kena beli semua tu bang.

5) abang kena ingat. ‘Bra yang buruk’ itulah yang susukan anak,jaga anak abang siang malam. Dan abang kena ingat. jika abang terlantar tak boleh bangun nanti ‘bra yang buruk” itulah akan cebok basuh najis abang.

dah sekarang pergi minta maaf kat isteri dan keluarkan semua duit dalam bank bagi kat isteri untuk dia shopping dan beli emas.Tambahan. Bawa isteri ke spa bang. wangi nanti.

Atikah : bra paling selesa murah pun rm20 sehelai, spender elok RM20 sehelai. Elok ye bukan hat pakai rini esok longgar dah.Takkan nak pakai selai je RM40x 7 hari = RM280 ( maximum kegunaan 6 bulan je, lepastu kena tukar nanti tak hygiene ) .

Set muka cokia2 RM150( tahan 3 bulan )Baju tidur paling murah s3ksi kat shopee RM20 sehelai tak masuk pos, so RM20x 30 hari = RM600. Kang pakai baju tidur sama kau jemu pulak. ( tahan 1-2 tahun la )

Minyak wangi dexandra RM50+ dedorant good virtues RM6+ Shampoo RM20+ Serum rambut RM50 = RM126 ( tahan 3-6 bulan )Losyen badan RM10 tahan 6 bulan.

Total sebulan paling sikit RM280+RM150+RM600+RM126+RM10= kira sendiri utk investment pertama kali. Nak bini tu lawa tgk poket kau sama.Takat RM100 dia rela beli baju susu anak drpd diri dia tau. Sbb mcm xbaloi nak beli utk dri sendiri.

Nur Hidayah : Mai sini ak nk kira bagi kt tt yg bongok ni..Susu ank sebulan RM27 x 4 pek dh bpe..Beras 10kg dah bpe..Teloq 30 biji 1papan RM11-12. Belum masuk ikan ayam,kicap,sos, rempah, bihun mee segalanya lagi..

Ak skali beli brg dpor pun mau RM200, 2minggu skali.. Ank 2org, yg sulung 13taun, yg kecik setaun berpampers susu lagi..Hg ingat 200 hg bagi besaq sgt ka mangkaq.. Saheh hg ni jenis reti buat ank ja.. Pastu acah2 ank raja nk smua bini buat.. Hg ikut bini p beli brg dpo, hg p la beli bra kt dia sehelai 2, bedak pixy satu, gincu satu, celak satu.. Tuala wanita jgn xbeli plak..Kedekut nk mamposs ada hati nk demand bini cam model

Saleha : Brader kalau nak post kesini mohon pikir banyak kali brader.Tak pepasal dah buka pekung ko yang tak sedar diri nak bini lelawa tapi kemut taik idung masin.

Rm200 ko bagi sebulan tapi ko kekwat nak bini ko ala nora danish segak manis s3ksi depan mata ko.Belanja rm50 sebulan ko kata cukup barang dapur sardin tin besar tu je dah RM10 satu tau.Malas aku nak usulkan tulis pepanjang aku takut bahasa aku jadi kasar nanti. Tercarut nanti.

Aku mohon ko cecepatla insap, tau apa tu maksud tanggungjawab.Bini untuk dihargai. Dilindungi. Bukan ko jaja dia tulis sini. Maruah ko tu.Ingat ada orang nak setuju kata ko tu. Gemok dia sebab KAU.KAU kedekut

Kisah kedua Salam admin..Aku ni sudah berkahwin..Anak ada 3 Dan sorg istri..

Aku ni minat memancing dgn kawan2

Dan aku selalu memancing di apit wanita2 yg menawan. Masalah aku..istri aku surirumah sepenuh masa.. sangat hodoh..Gmuk..tiada pelajaran..Aku tiada nafsu dengan bini aku..

Tidak bermakeup..baju koyak2..Gmuk macam badak air..Alasan dia aku tidak beri duit..Sedangkan aku beli semua kepeluan dapur..dan duit saku dia.. aku bagi rm3 sebulan..Aku cukup2 s4kit hati sebab istri tidak pandai bersyukur langsung..Lelaki lain tidak akan ada yg beri istri duit..

Aku beri istri wang saku rm3 sebulan..

Tp aku kesal..bini tidak membeli pakaian yg bagus..Tidak makeup..Tidak beli pencuci muka..Disebabkan bini tidak menjaga dirinya..Aku tidak bernafsu lagi..Aku pergi mana2 pun aku tidak akan bawa istri dan anak2..Sebab aku malu ada istri yg hodoh..Jika aku terpaksa bawa juga istri dan anak2..

Aku tidak akan memakai wangi2an..Tapi bila aku keluar dgn kawan2 memancing…lepak..ditemani wanita2 cantik..aku sanggup berhabis duit utk nampak segak dan aku sanggup keluar duit demi jaga hati wanita2 cantik..

Aku ni tunggu masa saja nak craikan istri..Sehingga anak2 aku besar sedikit..Aku akan crai istri ku..Sebab aku nak cari istri yang cantik.Mohon admin terbitkan post aku ni..agar istri ku nampak luahkan ku ini dan dia sedar diri jgn terhegeh-hegeh nak minta perhatian aku.

Nampaknya lagi ramai wanita di luar sana yang geram dan sangat mar4h dengan luahan hati dari suami yang tidak tahu bersyukur ini.

Adam :K4UM LELAKI & PARA SUAMI TOLONG BACA KOMEN SAYADalam contoh kat posting ne, lebih 1 ayat je gampang ne taip.Dye taip “aku akan craikan isteri aku”Masih tergantung ayat “akan” kat situ Kalau dye taip “aku craikan isteri aku” atau “aku berniat nak/untuk craikan isteri aku”

Then isteri dye terbaca & yakin posting ne ditujukan ke diri dye, isteri bleh mintak kerjasama admin KRT utk reveal identiti sender & kalau terdapat bukti sahih, bleh jatuh talak atas statement ne.

Suami-suami tolong jangan memaenkan perkara crai & talak ne. This is really serious.Especially kamu wat statement in public cenggini.

Niat kamu nak talakkan isteri da bersaksi beribu-ribu readers.

Esok lusa da official crai baru nak menyesal, nak rujuk semula gila talak bagai Kesian sket kat isteri tu.

Kalau tak percaya bleh rujuk mana-mana pejabat agama & mahkamah shariah untuk info lanjut.

Zakinah :Adehh.. Rm3 sebulan.. Bang.. Bang p mancing tu buh myk moto bpa ringgit bang.. Leh x.. Myk moto rm3 thn sebulan.. Kalau boleh tahniah.. Kalau x boleh.. Abg ambik myk moto tu tuang ats kepala.. Oastu cucuh api…Alhamdulillah.. N insyaallah.. Lepas Abg jd Abu… Isteri Abg akn jd cntikk… So tahniah sbb bodoh thp gaban…Cerita ntah pape… Admin pon ngokngek.. Xde pengajaran lgsg..

Cik NY : Saya suggest.. Awak survey dan belikan barang2 mekap dan pakaian cantik2 untuk isteri awak.. Better than just bagi duit.. Dah jadi tanggungjawab lelaki kalau dia nak nampak isterinya cantik.. Ketahuilah rumahtangga takkan bertahan bila awak hanya memandang kecantikan pada p4sangan sahaja, sedangkan perkahwinan itu untuk mencari redha Allah.. Lihatlah kelemahannya sebagai benda yang awak boleh baiki.. Begitu juga dengan wanita terhadap lelaki.. Saling melengkapi.. Jangan memandang wanita bertubuh langsing, bermata jeli, sanggup berhabis duit untuk wanita lain, sedang isteri di rumah tidak dihiasi.. Saya pasti isteri awak lagi cantik dari wanita lain, sebab itu awak kahwin dengan dia.. Fikirkan kenapa awak kahwin dengan dia dulu.. Fikir3.. Jangan sia2kan perkahwinan hanya sebab remeh ini.. Allah murka.. Cantik ni subjektif, jangan pandang cantik rupa saja..

Semoga rumahtangga kita semua terlindung daripada ujian sebegini. Sangat bertuah jika kita memiliki seorang suami yang sangat penyayang dan memahami.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : http://transformasi.pw/2020/10/15/kainn-b4tekk/

Sumber : kisah rumah tangga

Kredit:apampinkmedia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *