Viral

Selepas Tvlar Abang P0smen Lastlk Anjlng Sampai P0s Malaysla Kena Slasat, Ada Satu Lagl Raka man Pula Keluar

PETALING JAYA: Pos Malaysia sedang meny.iasat ad.uan seorang posmen dida.kwa mence.derakan mata seekor an.jing dengan mela.stiknya dari luar pintu pagar sebuah rumah.

“Pos Malaysia sedang menyi.asat kej.adian itu dan akan mengambil t.indakan sewajarnya terhadap posmen itu jika didapati bers.alah,” kata jurucakap Pos Malaysia.

Dalam satu rakaman CCTV selama 21 saat yang dimuat naik ke Facebook “Malaysia lndependent Anlmal R.escue”, seorang lelaki berpakaian seragam Pos Malaysia yang menaiki motosikal melihat seekor a.njing dalam perkarangan rumah pemiliknya.

Lelaki itu kemudiannya menggunakan alat dilihat seperti las.tik untuk mela.stik an.jing itu, yang bergerak ke tempat lain.

Catatan Facebook itu menyatakan mata kiri anjlng itu c.edera. Keja.dian itu did.akwa berlaku di Kluang, Johor pada Isnin.

Sebuah kumpulan hak haiwan meny.ifatkan kejad.ian itu “sangat menge.jutkan dan membimb.angkan”, serta menggesa Pos Malaysia mem.ohon maaf kepada keluarga terb.abit dan mengh.ukum pelakunya.

Rajesh Nagarajan daripada kumpulan P.eguam untuk Hak Haiwan berkata, pemilik an.jing itu memaklumkan beliau akan membuat lap.oran polis.

Katanya, Pos Malaysia juga perlu membuat lap.oran polis bagi memastikan pelakunya did.akwa.

Kena Kejar Tu Selalulah

Melalui perkongsian seorang individu di facebook, dia berkongsi pengalaman beliau sendiri ketika berhadapan dengan s.ituasi yang sama.

Antara komen warganet:

Rasa macam hare. Kesian yg kerja mcm posmen ni. Barang lambat ke x sampai ke….bising. Kena Adil.. bagi yg membela tu pun bole dikenakan tindakan sbb mengganggu tugas penghantar ni. Lepas ni kalau nk hantar brg nmpk binatang ni campak je brg tu

Mmg BO.DOH lh sape² yg backup tuan an jing tu… Mmg lh an jing tu masih dlm pagar… Tp byg kn kalau anjing tu terlepas drp pagar… Sape akn jad mgsa… Kalau bkn posman tu… Yg tuan an jing tu penkak sgt ke smpi bnyi hon n anjing dia menyalak… pn xnk keluar²…

Saya tak rasa posmen itu berniat utk mencderakan anjing hanya dengan menggunakan getah semata2. Mungkin dia hanya mahu barang pelanggan selamat di hantar dan utk mengelakkan tangannya digigit. Nasib tidak menye belahi Anjing.

 

Kredit : FMT/MukmininTaslam/twoekesah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri..

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *