Uncategorized

‘Baru Berᴄerai Tak Ada Job, Nak Bela Anak’ -Kak KM Tampil Bidaꜱ Teguran Lufya Omar

Usahawan dan anak dramatis popular Normah Damanhuri, Liana Rosli tampil memb.idas semula teguran penyanyi dan pelakon Lufya terhadapnya di laman Instagram.

Kata Liana atau lebih popular dengan panggilan Kak KM, dia memahami situasi Lufya menegurnya sebelum ini, dengan harapan untuk menumpang kisahnya yang kini sedang viral.

“Dia lagi kesian sebab dia tengah susah, aku faham… aku pernah jumpa dia. Sekarang pula dia baru pakai tudung, baru lepas berc.erai, kita faham tak ada job.

“Tapi tak payahlah dengan cara bercakap pasal aku untuk menaikkan rating kau. Bukan pakai nama aku untuk dapatkan job ye.

“Aku tak kisah, tapi umpamanya aku ni jahat sangat…,” katanya ketika siaran langsung Instagram pada Jumaat.

Sementara itu, menjawab tud.uhan Kak KM, kata Lufya, sikap keras hati usahawan itu diharapkan mendapat teguran daripada Allah kelak.

“Bila orang alim, pendakwah tegur cakap mereka ni nak glamor tumpang populariti. Bila selebriti beri pandangan dikatakan baru berc.erai mungkin takde duit nak bela anak.

“Subhanallah kerasnya hati manusia. Walaupun diberi kasih sayang keluarga, kekayaan, kesihatan tapi jangan lupa semua itu datangnya dengan izin Allah. Patuhlah perintah Allah!

“Yakinlah rezeki halal tanpa memperdagangkan tubuh dan maruah adalah lebih baraqah. Jangan keterlaluan demi mengejar kekayaan yang terlalu sedikit di dunia ini.

“Moga Allah ‘TEGUR’ dan menjadi pelajaran buat kita semua umat ISLAM untuk melihat hikmahnya,” katanya bersama tanda pagar #nomoreiklanl.ucah #kitabenciapayangAllahbenci #pengikutrasulullah.

Rata-rata peminat setuju dengan Lufya Omar mengenai teguran tersebut. Lihat dibawah :

Terdahulu, Lufya tampil menegur tindakan keterlaluan Kak KM yang kerap memuat naik iklan berunsur lucah di media sosialnya. Kata Lufya tindakan sedemikian boleh mempengaruhi pemikiran golongan muda.

Selain Lufya, dua pendakwah terkenal PU Syed dan Ustazah Asma’ Harun turut tampil menegur tindakan Kak KM secara terbuka.

“Kami bukan melakukan kerja Tuhan tetapi..” Selepas PU Syed, Giliran Ustazah Asma’ Pula Sekolahkan Kak KM?

Selepas Pencetus Ummah (PU) Syed, kini tiba giliran pendakwah terkenal, Ustazah Asma’ Harun mene.gur aksi keterlaluan seorang pen.gasas dalam mempromosikan produk.

Tulisnya dalam satu hantaran di Facebook, dalam memberi te.gu.ran tiada siapa yang mengambil kerja Tuhan, sebaliknya mereka sedaya upaya melaksanakan tugas yang telah diperintahkan sebagai saudara Islam.

Saya juga sayang dan hormat kamu, tapi lebih sayang kepada masyarakat dan generasi anak-anak kita yang telah dirosak.kan minda dan akhl.ak oleh sebahagian selebriti, influe.ncer, founder produk dan sesiapa sahaja yang tidak bermoral di media sosial.

Jelas Ustazah Asma’ lagi, teguran yang dibuat para pendak.wah juga tidak bertujuan untuk menumpang popu.lariti

Baginya pen.garuh bukanlah satu kebanggaan sebaliknya hanya amanah untuk digunakan ke arah kebaikan.

Menurutnya, sebelum ini beliau kerap menerima aduan mengenai aksi-aksi ghairah usahawan berkenaan yang dilakukan secara terbuka.

Bukan usahawan itu sahaja, malah ramai dalam kalangan netizen yang melakukan perkara sama.

Pendakwah ini turut menolak dak.waan teguran yang dibuat untuk menerakan sege.lintir orang.

Katanya, sebagai umat Islam, adalah wajib untuk kita menyelamatkan saudara seagama seramai mungkin.

 

a

Ustazah Asma’ turut menegur usahawan itu yang seolah-olah menyalahkan Allah SWT kerana belum diberikan hidayah oleh-Nya.

Malah, usahawan itu diminta berhenti mempromosikan maksiat secara terbuka di media sosial.

Kesalahan nyata dan sengaja dalam perkara agama oleh seorang ternama, selebriti, pembesar dan seumpamanya yang dilakukan di khalayak, maka pandangan paling kuat ialah ditegur di khalayak ramai.

Seandainya kita sentiasa diberikan nikmat yang melim.pah-ruah tanpa henti walaupun hidup dalam keadaan fasiq iaitu berterusan melakukan maksi.at yang nyata, berhati-hatilah dengan rezeki yang dikurniakan Maha Pemberi Rezeki kepada kita.

Pendakwah ini turut menyarankan institusi bertanggungjawab mengambil tin.dakan segera dalam menangani isu kelu.ca.han secara terbuka ini.

Terdahulu,Pendakwah bebas terkenal, Pencetus Ummah (PU) Syed menerusi lnstagram nya mem.bi.das kembali ke.ca.man usahawan selebriti yang juga anak kepada pelakon veteran Normah Damanhuri, Kak KM.

Te.gur Kak KM Secara Terbuka Kerana Dosa 

Menurut PU Syed atau nama sebenarnya Syed Mohd Bakri bin Syed Ishak, dia menegaskan bahawa tindakannya me.ne.gur Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli secara terbuka adalah kerana usahawan itu telah membuat dosa.  Tambah pendakwah itu lagi,dia bertanyakan kepada Kak KM adakah wanita itu sedar akan perilakunya selama ini telah men.gaibk.an dirinya sendiri dan juga keluarga.

“Ambe(saya) te.gur,dia kata mengaibkan dia..dah selama ini dok men.gaib.kan diri sendiri dan keluarga dia perasan atau tidak?

“Siapa yang men.gaib.kan siapa in? Ambe (saya) me.ne.gur secara terbuka sebab dia buat dosa dan viral.kan dosa secara  terbuka! Ambe(saya) tak perlu penghormatan dari dia..cukuplah Allah menyaksikan bahawa antara benar dan salah itu NYA.TA!

“Nak sangat jadi perhatian manusia..bak kata Diva AA dalam lah.jah pantai timur  “eh mu nga.ji ke dop?” tegur PU Syed

Berharap Kak KM Berubah 

Dalam pada itu, PU Syed juga menyifatkan masih ada iman di dalam diri Kak KM kerana anak selebriti itu masih ‘te.ra.sa’ akan te.guran yang diberikan. Malah, PU Syed berharap agar dia dapat berubah dan mencari rezek yang lebih berkat.

“Bila dia sen.tap dengan te.gu.ran ambe(saya)..itu tanda masih ada iman dalam diri..berubahlah..kerana nya.wa ini bukan dalam kawalan kita..sekejap saja Allah boleh tarik..

“Ramai yang jadi jutawan dengan berniaga..dan membuat iklan yang patuh syariah..maka rezeki mereka akan berkat..tetapi jika sebaliknya..pasti tiada keberkatan dalam rezekimu..sekalipun banyak..” tulisnya lagi

 

Terdahulu, sebuah portal me.lapor.kan Kak KM berang dengan tin.dakan PU Syed gara-gara me.nu.duhnya ber.dosa dan mendapat rezeki yang tidak berkat. Artikel Murai.my sebelum ini men.de.dah.kan PU Sye mene.gur usahawan itu dan berkata suami dan ahli keluarga terdekatnya wajib menegur dan menasihati wanita tersebut agar dapat menutup au.rat dari tatapan umum.

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber:muraimy/rimbabara

 

 

Sumber : Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *