Uncategorized

“Saya Bukan AntlVaksln, sebaliknya…” Akhirnye Rita Rudaini jelaskan perkara sebenar

Kuala Lumpur: Pelakon Rita Rudaini menafikan dia menolak untuk mengambil suntikan vaksln C0vldl9, sebaliknya berpegang kepada prinsip untuk menerimanya apabila diiktiraf di seluruh dunia.

Rita mengakui dia dihntam teruk netlzen yang tdak mengetahui sebab dan prinsip yang dipegangnya. Lebih menyedihkan apabila prinsipnya itu disalah tafsir banyak pihak.

“Suntikan vaksln masih lagi berada dalam ujian klinikal dan uji kaji, malah dalam Parlimen pun tdak memaksa untuk mengambil vaksln. Ia tdak termaktub sebagai sesuatu yang wajib lagi.

 

“Saya juga tdak mempengaruhi ahli keluarga yang sudah mendapatkan vaksn. Tdak s4lah untuk mengamalkan pemakanan sunnah untuk menjaga kesihatan, bukan saya amalkan ilmu hltam.

“Terpulang kepada individu sendiri, saya bukan menolak vaksn atau antlvakn, sebaliknya saya memerlukan sedikit masa lagi.

Apabila tiba masanya, pasti saya akan mendapatkan vaksln juga. Lagipun, saya jenis yang gemar duduk di rumah. Saya membeli barang keperluan secara dalam talian saja. Sesiapa yang mengenali saya pasti tahu, saya hanya keluar jika ada urusan saja,” katanya kepada Harian Metro.

 

Berkongsi mengenai sumber pendapatan, Rita bersyukur kerana rezekinya tdak putus biarpun diduga dengan pelbagai t0hmahan dan cmuhan.

“Alhamdulillah. Walaupun tdak dibenarkan menjalani penggambaran, namun rezeki Allah datang daripada pelbagai sudut. Sedangkan ulat dalam batu pun boleh hidup, inikan kita manusia.

“Saya tidak mahu menyusahkan sesiapa, jadi saya bersetuju untuk tdak berlakon buat sementara waktu. Saya kini bergantung kepada perniagaan minyak wangi yang diusahakan dan kini sudah mencapai lebih 40 cawangan di pusat beli-belah AEON.

 

“Insya-Allah, sekiranya dipermudahkan minyak wangi saya ini bakal berada di 40 hingga 50 cawangan Watson pula. Saya percaya rezeki Allah ada di mana-mana,” katanya.

Sumber : Hmetro

Terdahulu

 

Ada Netizen Suruh Report P0lis Kalau Nampak Rita Rudaini Rentas Negeri. Ini Respond Rita Tentang Netizen Gelakkan Dia Tak Boleh Rentas

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju untuk memberi kebenaran kepada Keluarga Malaysia yang sudah menerima vaksinasi lengkap bagi melakukan pergerakan rentas negeri mulai hari ini.

Menurut Ismail, kelonggaran pergerakan rentas negeri diberi kepada rakyat memandangkan kadar v4ks1nasi lengkap populasi dewasa di bawah Pelan Imunisasi C0V1D-19 Kebangsaan (PICK) telah pun mencapai 90 peratus.

Selepas pengumuman dibuat, golongan selebriti dilihat teruja dengan pengumuman tersebut dan ramai yang memuat naik gambar ulang siar mereka di lapangan terbang, percutian luar negara dan ada juga yang memuat naik gambar pasport masing-masing.

Sungguhpun berita tersebut menerima sambutan yang baik dalam kalangan rakyat, namun, nama pelakon Rita Rudaini dan Zul Yahya tetap menjadi ‘bualan manja’ netizen terutama di laman sosial Twitter.

Menerusi kemas kini pengguna Twitter yang menggunakan nama @SyaheerAhmad, individu tersebut secara berjenaka memulang paku buah keras terhadap beberapa nama selebriti yang enggan mendapatkan sunt1kab v4ks1n.

“Haha ant1v4ksin tak boleh rentas negeri. Kau lepak rumah Rita Rudaini jelah, tak pun Zul Yahya,” tulisnya.

 

Pengguna bernama @AzlinSyafinaz pula berkata: “Rasa nak senyum je. Rita Rudaini boleh tarik balik IGS (Instagram Story) dia pasal rentas negeri untuk semua tu kot. Hanya untuk mereka yang mengambil v4ks1n,” kongsinya.

 

Sementara itu, ada yang memberi cadangan supaya laporan polis dibuat jika Rita Rudaini atau Suhaimi Saad dilihat merentas negeri.

“Antiv4ks1n tak boleh rentas negeri. Selepas ini, kalau nampak Rita Rudaini atau Mosus rentas boleh lapor polis,” cadangnya.

 

 

INI RESPOND RITA RUDAINI BILA DIA TIDAK BOLEH RENTAS NEGERI

 

 


Sebelum ini, Rita Rudaini, Suhaimi Saad dan Zul Yahya begitu keras menentang pemberian v4ks1n terhadap diri mereka dan keluarga masing-masing.

Selain tiga selebriti ini, pelakon Ellie Suriati juga didakwa enggan menerima sunt1kan  v4ks1n.

Sumber : Gempak

Kredit: AwatttSyeikhh Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *