Uncategorized

Dua Minggu Tak Keluar Bilik, Sel3pas Ist3ri D4pat Tahu Rahim Sepahtu Nak K4hwin Lagi

Menyelami kisah manisnya bermadu, Norazlin Abdullah, 45 atau lebih selesa dipanggil Kolin Abdullah berkongsi pengalamannya yang telah 5 tahun menjalani kehidupan bermadu.

Kolin merupakan isteri pertama kepada Pelawak dan Penyampai Radio Sinar FM, Rahim Sepahtu, 52.

“Masa mula-mula saya dapat tahu yang suami kahwin lagi.. tipulah kalau saya kata saya tak kecewa, tak sedih boleh terima terus.. mana ada perempuan yang boleh terima terus kan..

 

“Masa fasa pemulihan itu adalah satu fasa yang sangat kritikal “Terus terang saya cakap saya struggle, 2 minggu tak keluar bilik, nangis, asyik salahkan diri sendiri, keep on blaming tanya kenapa macam ni dan kenapa macam tu, kata Kolin. 

“Bila tiba satu waktu, sampai satu tahap saya jadi letih. Saya fikir balik sampai bila aku nak jadi macam ni.

Kalau ini pilihan saya untuk move on, terima untuk bermadu, saya kena terima dengan positif.

Masa tu lah saya mula ‘merangkak’ mencari macam-macam benda untuk membuat saya positif.

“Masa tu anak-anak duduk dekat asrama, diorang tak saksikan keadaan saya.

Yang ada masa tu disisi saya adalah suami saya, Abang Rahim dan ibu saya.

So inilah dua insan yang ada masa saya struggle untuk saya terima kenyataan.

“Abang Rahim, alhamdulillah dia bersungguh-sungguh untuk selamatkan rumahtangga.

Dia bantu saya recover balik, dia bawa saya pergi holidays, dia bawa saya pergi jalan-jalan, keluar berdua, sampai satu tahap saya rasa keadaannya macam kita pula yang baru kahwin semula. Cinta tu, kasih sayang datang balik.

 

“Proses untuk menerima kenyataan macam saya dalam dua minggu.” “Cuma saya nak cakap disini, setiap orang yang melalui pengalaman macam saya ni, sebenarnya suami yang kena banyak mainkan peranan.

Suami yang kena ada masa dia (isteri) down, dan tak boleh tinggalkan.Bila dah kahwin yang baru, tinggalkan yang lama. Tak boleh macam tu,”ujar Kolin lagi. 

Menurut wanita cekal ini, dirinya bersyukur mempunyai madu yang memahami keadaan dirinya ketika dalam fasa sukar, serta ada inisiatif untuk merapatkan hubungan mereka.

“Masa mula-mula dia (madu) ada datang jumpa saya, ada whatapps tanya macam mana dengan keadaan saya, ada bertanya khabar, ada inisiatif dia untuk mengenali saya.

sumber: resepiibu

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *