Viral

Kisah sangat sedih, pesakit merayu-rayu minta air tapi tak kesampaian… dia ‘terlelap’ selamanya – “Genggamannya lemah, tangan agak sejuk”

APA jua pekerjaan kita pasti ada momen suka dvka yang akan dikenang sepanjang hayat. Begitu juga dengan seorang doktor ini yang berkongsi pengalaman meraw4t seorang pesaw4t warga emas yang sedang naz4k. Menurut Dr Kamarul Ariffin Nor Sadan, pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang itu dimasukkan ke hospital kerana lesu dan munt4ah-munt4h. “Dipendekkan cerita, pesakit ni kami…

Viral

Mak dpt pergi pasar terapung, tp pelikk bila mak taknak tido dgn aku,dia nk dgn kerani cabok tu je.

Assalamualaikum dan hai semua pembaca. Cuti lama kan. Puas tawaf rumah. Puas buka peti ais. Harap-harap kr1sis negara akan kembali pulih, kita sebagai rakyat Malaysia hendaklah patuh akan arahan kerajaan dari masa ke semasa. Jadilah rakyat yang bertanggungjawab. Aku Rozana. Umur40-an. Dah tua. Bolehlah adik-adik yang membaca ni panggil makcik. Bulan Februari yang lalu, kami…

Viral

Lelaki Gngster Penuh Tatu di Bdan Lalu Roadblock. Ditanya Knp Tak Pakai Helmet, Jwpan Dia Buat Polis Terpana

Kisah ini diambil dari perkongsian di halaman Facebook Street Dakwah Writer – Ali Russia. Ali Russia merupakan seorang individu profesional yang terlibat dalam industri Oil & Gas. Dia bagaimanapun mula dikenali apabila terbabit secara aktif dalam program dakwah dan Ijtimak. Kisah-kisahnya banyak dikongsikan di akbar-akhbar dan majalah. Pelbagai kisah suka dan duka, malah kisah lucu…

Viral

“Ada dua nywa di tangan saya. Apa pilihan yang saya ada?” Suami jadi bidan terjun

BERSALIN merupakan saat yang mendebarkan, bukan sahaja untuk kaum isteri malah suami juga. Bagi lelaki yang tidak kuat, boleh pengsan melihat drah semasa isteri melahirkan anak. Namun, seorang lelaki melalui detik mencemskan apabila menjadi ‘bidan terjun’ bagi menyambut kelahiran anaknya. Berkongsi pengalaman, suami berkenaan, Zamri Jamal Abdul Hakim memberitahu, kejadian berlaku di kediaman mereka di Bandar…

Viral

Hampir seminggu ketukan pintu misteri, ini nasihat Mufti kepada penduduk

SHAH ALAM – Tidak dinafikan m4khluk h4lus seperti j-in wujud dan boleh mengg4nggu sehingga menimbulkan ketakutan kepada orang ramai, tetapi ia tidak seharusnya menjadi perkara yang men4kutkan. Pendakwah yang juga Pensyarah Kanan Universiti Teknologi Mara (UiTM), Profesor Madya Ts Dr Mohd Nor Mamat berkata, hidup dalam ket4kutan sangkaan sebegini tidak membawa faedah, apatah lagi ket4kutan…

Viral

Nampak muka bini letih mlm tu, aku gembira, tp tiba2 pengsan sbb rasa mcm kejutan sgt mlm tu lps jumpa dktor

Saya seoarang pelaut yang dikenali juga sebagai Offshore. Saban minggu berada di Laut China Selatan sejak 10 tahun yang lepas. Saya pernah punyai kekasih sehebat ‘Balqis’, saya pernah punyai kesetiaan seikhlas Balqis, saya pernah rasai kasih sayang setulus Balqis. Kekasih yang selama ini setia, sayang dan menunggu kepulangan saya sepanjang saya di lautan luas. 10…

Viral

Tiap petang balik kerja suami ajak bersama, tapi paling sakit bila suami buat macam ni

Gambar sekadar hiasan Assalamualaikum. Semoga hati ini kuat untuk menceritakan kisah pahit yang pernah terjadi dalam hidup saya. Kisah ini berlaku selepas saya berkahwin dengan lelaki yang saya cintai. Kini saya sedang cuba membina hidup baru bersama anak. Kisahnya begini. Saya merupakan seorang isteri dan seorang suri rumah kerana suami tidak membenarkan saya bekerja walaupun…

Viral

Askar Thai Siap Bersenj4ta Datang Brbaris Dpn Masjid. Ditanya Knp, Jawapan Askar Buat Jemaah Terkejut Dan Ketawa

Allahu – Kisah askar Thai siap dengan s3njata datang berbaris di hadapan Masjid Cerita seorang kawan baik aku dari Thailand, katanya semasa jemaahnya berjalan kaki dari Bangkok ke Selatan Thailand, jaraknya lebih kurang hampir 900 kilometer lebih, melalui lebuh raya menghala ke Selatan Thailand. Sepertimana yang di ketahui ketika jemaah kami bergerak, keadaan di Selatan…

Viral

Nampak Kelibat, Kemudian Terdengar Bunyi Ketukan Laju di Pintu. Lelaki Beranikan Diri Keluar Untuk Periksa

Sejak seminggu lalu heboh di media sosial kjdian msteri bunyi ketukan pintu yang berlaku di sekitar kampung di Sabak Bernam. Dikatakan kjdian itu masih tidak menunjukkan tanda bakal berhenti apabila gangguan itu masih berterusan hingga menakutkan penduduk. Malah gangguan ketukan yang sebelum ini berlaku di beberapa kampung, kini berlaku di dua taman perumahan dan rumah…